Jug Theo
Image default
Marketing

Wat zijn Redirects en waarom hebben ze invloed op jouw website?

Redirects zijn een belangrijk onderdeel van het beheer van jouw website, maar wat zijn het nou precies en waarom zijn ze belangrijk? In deze blog leggen we uit wat Redirects zijn, hoe ze werken en waarom het investeren van tijd en geld in goed beheer van Redirects jouw website ten goede komt.

De betekenis van Redirects

Een Redirect is een manier om een bezoeker of zoekmachine van de ene URL naar de andere te sturen. Dit kan gebeuren om verschillende redenen, bijvoorbeeld om een bezoeker naar de nieuwe locatie van een pagina te leiden na een verandering van het webadres. Redirects worden gebruikt voor zowel permanent als tijdelijk redirecten. Een 301 redirect is het meest gebruikte om permanent te redirecten, dit geeft aan zoekmachines door dat de pagina definitief is verhuisd. Een 302 redirect wordt gebruikt om tijdelijk te redirecten, hierbij geef je geen indicatie aan zoekmachines dat de pagina is verhuisd.

De drie pijlers van Redirects

Er zijn drie belangrijke pijlers van Redirects, namelijk:

1. Migratie: hierbij verander je webadressen van pagina’s en leid je de oude pagina’s naar de nieuwe pagina’s. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij het veranderen van de structuur van de website.

2. Foutoplossing: hierbij gebruik je redirects om foutpagina’s te vermijden en bezoekers te leiden naar de juiste pagina’s.

3. Pre-emptive: hierbij gebruik je redirects om ervoor te zorgen dat je bezoekers altijd op de juiste pagina terechtkomen, bijvoorbeeld door de www en non-www versies van je website te redirecten.

Waarom je volgens ons het beste hierin kan investeren

Redirects zijn een onmisbaar onderdeel van zoekmachineoptimalisatie en web beheer. Het goed beheren van redirects kan helpen bij het verbeteren van de ranking van je website en het vermijden van foutpagina’s wat erg belangrijk is voor de gebruikservaring van bezoekers. Het veranderen van de structuur van je website kan een grote impact hebben op het gebruiksgemak, door redirects te gebruiken kan je zorgen dat bezoekers niet vastlopen op een errorpagina.

In het kort

Redirects zijn belangrijk voor het beheer van jouw website en hebben een grote impact op zoekmachineoptimalisatie en de gebruikservaring van bezoekers. Het goed beheren van redirects kan helpen bij een betere ranking binnen de zoekmachines en voorkomt dat bezoekers vastlopen op errorpagina’s.

Veelgestelde vragen over Redirects

1. Moet ik betalen voor het beheren van redirects?
Het is afhankelijk van de gekozen methode om redirects te beheren, sommige plugins vragen geld voor dit beheer terwijl andere gratis zijn.

2. Hoe weet ik welke redirects ik nodig heb?
Dit is afhankelijk van de tijd en wijzigingen die je hebt aangebracht binnen je website, de Google Search Console kan helpen bij het opsporen van redirectproblemen.

3. Welke types redirects zijn er?
Er zijn verschillende types redirects, de meest gebruikte zijn 301 en 302. Een 301 redirect stuur bezoekers permanent naar de nieuwe locatie, terwijl een 302 redirect tijdelijk is.

Conclusie

Investing time in good redirect management is vital for any website owner. Redirects help your visitors find the correct pages they are looking for and can prevent them from encountering errors. Use of redirects can help improve search engine ranking and user experience, as well as eliminating lost traffic, so it’s important to get them right. Make sure your website is making use of the correct redirects and invest in time and resources to get them done right for optimal performance.